Sterke communicatie in de vorm van eerlijke en open gesprekken zijn het startpunt voor positiviteit op de werkvloer. Voor teamwork, vooruitgang en vertrouwen in elkaar.
Conversational Capacity leert mensen effectief deelnemen aan gesprekken waar de focus ligt op leren van elkaar en een opbouwende houding. Vooral wanneer uitdagende onderwerpen of conflicten zich voordoen. Dit geeft het team de mogelijkheid om keuzes te maken en de beste oplossing te vinden, die door iedereen gedragen wordt; zelfs wanneer de druk hoog is.
Conversational Capacity creeërt een positieve en productieve werkplek. Het zorgt ervoor dat alle energie, die anders wordt verspild aan nutteloze gesprekken wordt gezet in positieve daadkracht. Dit komt zowel de medewerkers als de organisatie ten goede.
Conversational Capacity leert je het volgende:
Bewustzijn:
Mensen leren herkennen wanneer een vecht- of vluchtreactie voorkomt dat er werkelijk wordt geluisterd, of ongemak veroorzaakt bij anderen. Hierdoor kunnen zij tijdens lastige gesprekken bewuster reageren
Mindset:
Het onderzoeken van verschillende standpunten en het luisteren naar tegengestelde meningen wordt benadrukt, omdat daarin de grootste kansen voor inzichten en groei te vinden zijn.
Vaardigheden:
Vier vaardigheden zijn essentieel voor Conversational Capacity: twee vaardigheden voor het ontwikkelen van oprechte openhartigheid en twee die zorgen voor de ontwikkeling van positieve nieuwsgierigheid. Want hét ideale moment in ieder gesprek of overleg is als openhartigheid en nieuwsgierigheid met elkaar in balans zijn.
Wil jij je communicatievaardigheden verbeteren? Meld je nu aan voor de open training in mei 2023!