Leiderschap boeken

Ken Blanchard  heeft een dozijn bestsellers op zijn naam staan zoals de internationale bestseller ‘De one-minute manager’ en de bestsellers ‘Maak een fan van uw klant’ en ‘Gung Ho!’. In totaal zijn er ruim twaalf miljoen exemplaren verkocht in meer dan vijfentwintig talen. Onderstaande boeken kunt u bij ons bestellen door het bestelformulier in te vullen.


Dienend Leiderschap

“Lange termijn vertrouwen is beter dan korte termijn succes”

Het boek is geschreven in de stijl zoals wij die van Ken Blanchard gewend zijn. In een parabel delen drie oud-studiegenoten tijdens een weekendje weg in de Belgische Ardennen de leiderschapservaringen die zij de afgelopen decennia hebben opgedaan. Een van de lessen is dat dienend leiderschap een effectieve manier van leidinggeven blijkt te zijn.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
Van weten naar doen

“Hoe je kennis ook echt in de praktijk brengt”

Meester-verteller Ken Blanchard snijdt in dit verhaal één van de meest wezenlijke vragen op de werkvloer aan: Hoe komt het toch dat mensen vaak weten wat ze moeten doen, maar het uiteindelijk niet uitvoeren?

Daarmee blokkeren ze alle verandering. Blanchard en zijn co-auteurs leggen uit hoe dat komt en geven vervolgens heldere principes waarmee je als manager medewerkers (en jezelf!) het gat tussen weten en doen kunt laten dichten.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
Ken Blanchard over leiderschap

“Leid jezelf en anderen naar inspirerende prestaties”

Ken Blanchard (coauteur van The One Minute Manager) en zijn collega’s hielpen al vele goede leiders en organisaties een nog hoger niveau te bereiken. Ze hebben nu voor het eerst al hun kennis over uitmuntend leiderschap gebundeld.

Lees meer>

€25,00
Meer informatie
Gung Ho!

“Een overtuigende methode om uw medewerkers te inspireren”

Persoonlijke betrokkenheid van medewerkers is in elk bedrijf onbetaalbaar. Maar hoe krijg je je mensen zo gemotiveerd en enthousiast dat zij zich volledig inzetten voor hun organisatie? Het antwoord ligt besloten in de drie eenvoudige principes van Gung Ho, principes die voor elke manager zijn na te volgen. Blanchard en Bowles beschrijven deze revolutionaire techniek aan de hand van een bedriijf dat worstelt om een faillissement af te wenden.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Lead With LUV

“A Different Way to Create Real Success”

Al tientallen jaren is de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest het neusje van de zalm in de reiswereld. In Amerika geniet deze maatschappij de voorkeur bij reizigers, medewerkers en investeerders. Waarom? De managers bij Southwest weten hoe ze met liefde moeten leiden (to lead with love). Colleen Barret, Directeur bij Southwest heeft bewezen dat leiden met liefde DE weg is naar uitstekende business performance.

Lees meer>

€18,00
Meer informatie
De One Minute Manager

“Teamwork is de weg naar effectiviteit”

In dit boek maakt u kennis met een nieuwe, revolutionaire managementmethode die al met succes wordt toegepast door vele managers van topondernemingen. Bedrijven als AT&T, Holiday Inn, 20th Century – Fox, Pepsi Cola, Lockheed, IBM en vele andere toonden al hun enthousiasme voor de ‘One Minute Manager’.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Situationeel Leiderschap II en de One Minute Manager

“Help je medewerkers zichzelf te ontwikkelen, met flexibel leiderschap”

Blanchard en de Zigarmi’s trekken de lijn door die Paul Hersey en Kenneth Blanchard samen hebben ontwikkeld in hun boek ‘Management of Organizational Behavior’. In de bekende verhaalvorm die de One Minute Manager-boeken tot zo’n succes maakten, wordt de lezer vertrouwd gemaakt met een nieuwe stijl van leiding geven die tegemoet komt aan de steeds hogere eisen aan het management worden gesteld.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Zelf Leiderschap en The One Minute Manager

“Vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfleiderschap”

Wat is de grootste wens van managers tegenwoordig? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk aan de slag gaan.
Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun wensen, wat zij nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Hier komen we op het terrein van empowerment, en dat is de specialisatie van Ken Blanchard.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Wie heeft mijn kaas gepikt?

“Omgaan met veranderingen zakelijk en privé”

Veranderingen gaan snel tegenwoordig, en komen vaak onverwacht. Hoe speelt u daarop in? Ziet u veranderingen als een uitdaging of wordt u erdoor verlamd?

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
De Orka Award

“De kracht van positieve feedback”

Bij een orka denkt u waarschijnlijk aan een gevaarlijke killer, maar toch laten deze slimme dolfijnen zich maar wat graag allerlei kunstjes aanleren. Hoe doe je dat, vraagt manager Wes Kingsley zich af, laat je ze eerst verhongeren en dan reiken naar een visje?

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Maak een fan van uw klant

“Een revolutie in dienstverlening”

‘Uw klanten zijn alleen maar tevreden omdat hun verwachtingen niet hooggespannen zijn en omdat niemand anders het beter doet. Tevreden klanten hebben is niet meer genoeg tegenwoordig. Wilt u echt een bloeiend bedrijf, maak dan van uw klanten enthousiaste fans.’ Dit is in het kort het advies dat de nieuwe districtsmanager in dit boek op zijn eerste werkdag te horen krijgt. Zijn verhaal wordt in de van Ken Blanchard bekende, enerverende parabelvorm verteld.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Wie heeft verandering vermoord? (alleen nog verkrijgbaar in het Engels)

“Een managementdetective met 13 verdachten”

Dit is een managementdetective, waarin Ken Blanchard op meeslepende en verrassende wijze uit de doeken doet wat de kansen en risico’s zijn van verandermanagement. Elke organisatie heeft soms te maken met noodzakelijke veranderingen. Vaak zijn ze ingrijpend, en succes is niet altijd gegarandeerd.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
Volle kracht vooruit (alleen nog verkrijgbaar in het Engels)

“Visie is de motor van je leven!”

Ken Blanchard: ‘Visie is cruciaal want leiderschap impliceert een richting waarin je wilt gaan. En als je niet weet waarheen je wilt, zal je leiderschap ook niet terzake doen.’
Blanchard richt zich met co-auteur Jesse Stone op een nieuw thema: visie – vaak gewenst, zelden in voldoende mate aanwezig. De auteurs laten via een aansprekelijke parabel zien dat, met de juiste focus, iedereen door middel van visie richting en doel aan zijn leven kan geven.

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Normen en waarden (alleen nog verkrijgbaar in het Engels)

“Het fundament van de onderneming: weet waar je voor staat en vanuit welke principes je handelt!”

Wordt uw bedrijf geleid door omzet, winst en rendement? Of schenkt u ook aandacht aan eerlijkheid, integriteit en samenwerking? Blanchard en O’Connor stellen dat u niet zonder deze waarden kunt.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
De One Minute Manager werkt met topteams (luisterboek)

“Werken aan teams is investeren in groei”

Teamwerk is en blijft de kern van vele werkprocessen – alle technologische ontwikkelingen ten spijt. De auteurs beschrijven in de van Blanchard bekende parabelvorm het ontwikkelingsproces dat een manager meemaakt om van zichzelf en zijn medewerkers een topteam te maken.

Lees meer>

€23,90
Meer informatie
De One Minute Manager en de apenrots

“Neem geen problemen van anderen op je nek. Die aap hoort niet bij jou!”

Maar al te vaak krijgt u als manager het verzoek om iets op te lossen dat eigenlijk door een ander gedaan moet worden. De verleiding is dan groot om te zeggen: ‘Geef maar, ik kijk er wel even naar.’ Degene die met het verzoek kwam loopt verder en u zit met zijn of haar probleem opgescheept…

Lees meer>

€15,00
Meer informatie
Groots door te groeien

“Vier principes om een leven lang te leren”

Voor Ken Blanchard houdt leiderschap niet op bij een titel op een visitekaartje. Het is een voortdurend proces: een leider leeft en groeit. En hoe beter u in staat bent om u te ontwikkelen, des te beter kunt u leidinggeven.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
The 8 Dimensions of Leadership

“Wees geen eendimensionale leider!”
Om een effectieve leider te zijn moet je eigen sterke punten kennen, maar dat is slechts een deel van het verhaal. Je moet ook een brede kijk hebben op de verschillende (gedrags-) stijlen die nodig zijn om een effectieve leider te zijn. Dit boek biedt inzicht in deze facetten. Met behulp van de derde generatie DiSC® online persoonlijkheid testen (assessments) – één van de meest wetenschappelijk gevalideerde instrumenten beschikbaar – kunt u de  8 dimensies van leiderschap identificeren van uw primaire leiderschapsstijl.

Lees meer>

€21,00
Meer informatie
Het geheim van teamwork

“Wat succesvolle teams weten en doen”

Iedereen kent de voorbeelden van echt goed teamwork: bij de Eerste Hulp, het leger, in een orkest… Succesvolle teams zijn goed op elkaar ingespeelde professionals, die hun eigen talenten aanvullen met wat Ken Blanchard ‘team skills’ noemt: onder meer goede doelen stellen, probleem oplossend denken en besluitvaardigheid.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie
Het geheim van Leiderschap

“Wat succesvolle teams weten en doen”

Iedereen kent de voorbeelden van echt goed teamwork: bij de Eerste Hulp, het leger, in een orkest… Succesvolle teams zijn goed op elkaar ingespeelde professionals, die hun eigen talenten aanvullen met wat Ken Blanchard ‘team skills’ noemt: onder meer goede doelen stellen, probleem oplossend denken en besluitvaardigheid.

Lees meer>

€17,50
Meer informatie