Medewerkers die niet betrokken zijn bij de organisatie kosten organisaties jaarlijks miljarden en nog steeds hebben veel leidinggevenden geen idee wat de oorzaak is of hoe ze er iets aan kunnen veranderen. De sleutel tot betrokkenheid is de kwaliteit van de motivatie van een medewerker. Optimal Motivation® leert uw leidinggevenden hoe ze een hogere mate van motivatie kunnen activeren, waarvan bewezen is dat het de betrokkenheid en algemene bedrijfsprestaties verhoogt.
Medewerkers die optimaal gemotiveerd zijn binnen een organisatie zijn 3X TEVREDENER over hun werk, 3X creatiever en 10x meer betrokken.*
Motivatie is de kern van alles wat medewerkers doen of juist niet doen. Mensen zijn altijd gemotiveerd, maar er zijn verschillende soorten motivatie en het is de kwaliteit van hun motivatie die van invloed is op resultaten. Wanneer leidinggeven de aard van motivatie begrijpen en weten hoe ze hun mensen optimaal kunnen motiveren, creëren ze een werkomgeving waarin mensen doelen bereiken, goed blijven presteren en floreren.
We weten dat het oplossen van een probleem met medewerkersbetrokkenheid een moeilijke klus is. De juiste motivatie is de oplossing.
Optimal Motivation helpt uw leidinggevende te veranderen van “hoe motiveer ik iemand?” naar begrijpen waarom iemand gemotiveerd is en hem/haar helpen de juiste motivatie voor het behalen van het beoogde resultaat te activeren.
Een toegevoegde waarde van Optimal Motivation is dat leidinggevenden niet alleen leren hoe ze de motivatie van hun teamleden kunnen helpen veranderen, maar ook hun eigen motivatie weten te veranderen. Een leidinggevende die zelf niet optimaal gemotiveerd is, zal dit ook niet snel activeren bij degenen aan wie hij/zij leiding geeft.
Op basis van het nieuwste wetenschappelijke onderzoek naar de aard van menselijke motivatie, hebben onze experts een krachtig programma ontwikkeld dat leidinggevenden de drie vaardigheden leert die nodig zijn om de juiste motivatie te activeren bij medewerkers.
Optimal motivation leert uw leidinggevenden en zelfleiders hoe zij motivatie kunnen inzetten bij henzelf en bij anderen om de betrokkenheid en productiviteit van medewerkers te vergroten.
*The Economics of Wellbeing by Tom Rath and Jim Harter, 2010 Positive Intelligence, Harvard Business Review, 2013