Servant Leadership Essentials™

Bouwen aan de volgende generatie dienende leiders

De beste werkrelaties zijn partnerschappen. Ze vereisen samenwerking tussen de leider en zijn mensen op het gebied van communicatie, werkstijl, feedback, richting en ondersteuning. Maar veel leiders raken zo gefocust op het voldoen aan de behoeften van de organisatie dat ze de behoeften en ambities van hun mensen uit het oog verliezen. 

Medewerkers zijn betrokken en productief als leiders om hun mensen geven en hen helpen zich te ontwikkelen. De cursus Servant Leadership Essentials  van Blanchard leert leiders hoe ze vertrouwen kunnen opbouwen, luisteren en feedback kunnen geven en ontvangen op manieren die het beste in hun mensen naar boven halen.

Leiderschap dat het personeel van vandaag inspireert om hun potentieel te bereiken

Dienend leiderschap is een betere manier van leidinggeven – en een die leidt tot hogere niveaus van betrokkenheid, prestaties en menselijke tevredenheid. De cursus Servant Leadership Essentials van Blanchard helpt leiders eigenaar te worden van het proces en actief samen te werken met hun mensen. Er is een gevoel van verantwoordelijkheid voor de succesvolle prestaties van anderen. De dienend leider leert het doel en de rol van het individu af te stemmen op de strategieën van de organisatie. Leiders leren acties te sturen, energie toe te voegen en langetermijnperspectief te bieden.

Virtuele cursus onder leiding van een instructeur

Blanchard’s Servant Leadership Essentials wordt geleverd via twee live-virtuele sessies van 2 uur en kan worden ingebouwd in leertrajecten.

  • Deze cursus kan op zichzelf worden gegeven of worden opgenomen in leertrajecten.
  • Leiders leren hoe ze vertrouwen kunnen opbouwen, feedback kunnen geven en ontvangen en kunnen luisteren om te leren.
  • Deelnemers ontvangen een reeks micro-activiteiten, waaronder video’s, interacties en werkbladen, waartoe ze toegang hebben op momenten dat ze dat nodig hebben om doorlopend leren, prestatieondersteuning, versterking en aangepaste leertrajecten te ondersteunen.

Dienend leiderschap helpt uw ​​mensen en uw bedrijf te gedijen

Waarom stoppen medewerkers?

54% van de werknemers voelt zich niet gewaardeerd door hun organisatie.

52% van de werknemers voelt zich niet gewaardeerd door hun managers.

51% van de werknemers voelt zich niet thuis op het werk1

1. McKinsey,  ‘Grote Attritie’ of ‘Grote Aantrekkingskracht’? De keuze is aan jou.


Ontwikkel een mentaliteit en vaardigheden van dienend leiderschap

De meest effectieve leiders erkennen dat leiderschap niet over hen gaat en dat het succes van hun mensen hun succes voedt. Dienende leiders proberen voortdurend te achterhalen wat hun mensen nodig hebben om te slagen. Ze willen een verschil maken in het leven van hun mensen en daarbij de organisatie ten goede komen. Wanneer teamleden geloven dat hun leider het beste met hen voor heeft, verbeteren de prestaties met grote sprongen.

Versnel leren en ontwikkeling

Dienend leiders leren hoe ze hun teamleden kunnen ondersteunen en helpen sneller te groeien.

Stimuleer betrokkenheid en doorverwijzingen van werknemers

Werknemers zijn eerder geneigd om te blijven en het bedrijf te onderschrijven als een geweldige plek om te werken.

Verbeter de samenwerking

Dienende leiders ondersteunen, motiveren en empoweren hun teamleden zodat ze het buitengewone kunnen bereiken.

Verhoog het bereiken van doelen en innovatie

Dienende leiders helpen mensen belemmeringen te overwinnen die hen belemmeren om uitdagingen aan te gaan en innovatieve oplossingen te ontwikkelen.

Klaar om te beginnen?

Neem vandaag nog contact met ons op om te leren hoe we jouw leidinggevenden kunnen helpen de vaardigheden te leren die ze nodig hebben om effectiever te communiceren.

Contact

Kom meer te weten